[팝송 가사/한글 번역] Don't Cry for Me Argentina (아르헨티나여 저를 위해 울지 말아요) - Madonna (마돈나) (1997년)
본문 바로가기
음악 이야기

[팝송 가사/한글 번역] Don't Cry for Me Argentina (아르헨티나여 저를 위해 울지 말아요) - Madonna (마돈나) (1997년)

by honephil 2023. 7. 28.

[팝송 가사/한글 번역] Don't Cry for Me Argentina (아르헨티나여 저를 위해 울지 말아요) - Madonna (마돈나) (1997년)

ㅇ 영화 에비타(Evita) 주제가 / 앤드류 로이드 웨버 (Andrew Lloyd Webber) 작곡

https://youtu.be/4D35ucbva38

It won't be easy, you'll think it's strange
쉽지 않을 거야, 이상하게 생각할 거예요
When I try to explain how I feel
내가 어떻게 느끼는지 설명하려 할 때
That I still need your love after all that I've done
내가 했던 모든 것에도 불구하고 아직 여러분의 사랑이 필요하다는 것을
You won't believe me
믿지 않을 겁니다
All you will see is a girl you once knew
여러분은 보게 될 모든 것은 한때 알던 소녀예요
Although she's dressed up to the nines
그녀가 아홉 가지를 다 차려입었지만
At sixes and sevens with you
그중 여섯과 일곱은 여러분과 함께예요


I had to let it happen, I had to change
난 성과를 이뤄야 했고, 변화를 해야 했어요
Couldn't stay all my life down at heel
내 평생을 발아래 둘 수 없었어요

Looking out of the window, staying out of the sun
창 밖을 보며, 태양도 피해야 했죠
So I chose freedom
그래서 난 자유를 선택했어요
Running around, trying everything new
동분서주하며, 새로운 걸 시도했어요
But nothing impressed me at all
하지만 어떤 것도 감동을 주진 못했죠
I never expected it to
그걸 거라고 기대도 하지 않았어요

Don't cry for me Argentina
아르헨티나여 저를 위해 울지 말아요
The truth is I never left you
진실은 내가 결코 여러분을 떠난 적이 없다는 거예요
All through my wild days
내 거친 날들 내내
My mad existence
내 미친 존재감으로
I kept my promise
난 약속을 지켰어요
Don't keep your distance
거리를 두진 마세요

And as for fortune, and as for fame
그리고 난 부나 명성
I never invited them in
그것들을 결코 추구하지 않았어요
Though it seemed to the world they were all I desired
세상에는 내가 원한 것 전부처럼 보였지만
They are illusions
환상이에요
They're not the solutions they promised to be
그건 약속된 해결책이 아니에요
The answer was here all the time
답은 항상 여기 있었어요
I love you and hope you love me
여러분을 사랑하고 여러분이 저를 사랑하기 바라요

Don't cry for me Argentina
아르헨티나여 저를 위해 울지 말아요
The truth is I never left you
진실은 내가 결코 여러분을 떠난 적이 없다는 거예요
All through my wild days
내 거친 날들 내내
My mad existence
내 미친 존재감으로
I kept my promise
난 약속을 지켰어요
Don't keep your distance
거리를 두진 마세요


Have I said too much?
너무 말이 많았나요?
There's nothing more I can think of to say to you
더 이상 할 말이 생각나지 않아요
But all you have to do is look at me to know
하지만 여러분이 해야 할 일은 나를 보면 알 거예요
That every word is true
모든 말이 사실이라는 것을

 

반응형

댓글